Στη Β. Ελλάδα, σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία με χαρακτηριστικό τίτλο «Πωλητήριο», της 17ης Δεκέμβρη 2010, πρόκειται να εκχωρηθούν περίπου 27.000 στρέμματα για «αξιοποίηση» που επιμερίζονται στα παρακάτω 5 ακίνητα φιλέτα:
• 18.400 στρέμματα στον Νομό Πέλλας. Πρόκειται για το χιονοδρομικό κέντρο «Βόρρας» στο όρος Καϊμακτσαλάν και παρόχθιο ακίνητο της Λίμνης Βεγορίτιδας.
• 7.990 στρέμματα στο Δέλτα του ποταμού Νέστου, όπου μέχρι πριν από λίγα χρόνια λειτουργούσε η περιβόητη Φωνή της Αμερικής. Το ακίνητο μέσα στο Δίκτυο Natura 2000 προστατεύεται από τη διεθνή Συνθήκη Ramsar. Παρ’ όλα αυτά, η έκταση παραχωρείται για τουριστική «αξιοποίηση» με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
• Δημόσιο παραλιακό ακίνητο στο Δήμο Σιθωνίας Χαλκιδικής, έκτασης 94 στρεμμάτων.
• Δημόσιο παραλιακό ακίνητο στο Δ. Τορώνης Χαλκιδικής, έκτασης 76 στρεμμάτων, και
• Ακίνητο της εταιρίας Τουριστικής Ανάπτυξης στη Σκοτίνα Πιερίας, έκτασης 427 στρεμμάτων με ακτογραμμή περίπου 750 μέτρα.
Εκτός των παραπάνω ακινήτων, εκποιούνται μεταξύ άλλων όλη η έκταση του Αεροδρομίου Ελληνικού, οι αλυκές Αναβύσσου, ο τουριστικός λιμένας Βουλιαγμένης κ.ά.
Η επιτροπή αποφάσισε, επίσης, να καταγραφεί όλη η υπόλοιπη ακίνητη περιουσία του Δημοσίου, ώστε να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα σε νέες «αξιοποιήσεις». Πέραν του προγράμματος «αξιοποιήσεων», η επιτροπή αποφάσισε να προσλάβει χρηματοοικονομικούς και νομικούς συμβούλους για να εξετάσουν μεταξύ άλλων: την επέκταση σύμβασης παραχώρησης του διεθνή αερολιμένα Αθηνών, την «αξιοποίηση» της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, την αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), το διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια, την «αξιοποίηση» της συμμετοχής του Δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την «αξιοποίηση» της περιουσίας του ΟΣΕ, την σύμβαση παραχώρησης των διοδίων της Εγνατίας Οδού, την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ, συμβάσεις παραχώρησης για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων, την «αξιοποίηση» της συμμετοχής του Δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ και στην ΕΥΑΘ κ.α.
Όλα τα παραπάνω ακίνητα και υπηρεσίες θα «αξιοποιηθούν» και οι συμβάσεις που ετοιμάζονται θα διανθίζονται σύμφωνα με την απόφαση της επιτροπής από «…απόλυτη διαφάνεια και βασικό γνώμονα τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, του ελέγχου σε τομείς στρατηγικής και εθνικής σημασίας…». Οι περιπτώσεις των ΕΑΣ, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και του ΟΣΕ δείχνουν μέχρι ποιου σημείου είναι διατεθειμένη η κυβέρνηση να εκχωρήσει κυριαρχικά δικαιώματα και να αιχμαλωτίσει για τα επόμενα 50-100 χρόνια την ελληνική κοινωνία στους νέους αποικιοκράτες.
ΠΗΓΗ: ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου