Το πρώτο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες θα φέρει αυξήσεις – φωτιά κατά 30 έως 50 λεπτά στην τιμή του απλού εισιτηρίου ενώ θα επανεξεταστεί και ο θεσμός του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές, καθώς και της διάρκειας ισχύος του (η οποία σήμερα είναι 90 λεπτά). Το εισιτήριο αυτό είχε βοηθήσει πολλούς Ελληνες με χαμηλά εισοδήματα να πηγαίνουν στη δουλειά τους φθηνά. Ωστόσο, είχε “ξεφύγει” καθώς πολλοί ήταν αυτοί που αντάλλασσαν μεταξύ τους τα εισιτήρια εφόσον δεν είχε περάσει η χρονική ισχύς τους.
Αναμένονται φυσικά αυξήσεις και στις κάρτες τις οποίες χρησιμοποιούν οι περισσότεροι για οικονομία. Στόχος, σύμφωνα με το νομοσχέδιο να αυξηθούν κατά 80 εκατ. το χρόνο τα έσοδα του ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών που θα δημιουργηθεί.
Στις άλλες ρυθμίσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο Ρέππα σημαντική είναι αυτή που επιτρέπει σε ιδιώτες να αναλάβουν τη διαχείριση των εισιτηρίων και να πατάξουν τη φοροδιαφυγή αφού το κράτος είναι ανίκανο να το πράξει παρά το γεγονός ότι “βάφτισε” τόσα χρόνια εργαζόμενους σε “ελεγκτές”. Με το μέτρο αυτό, όμως, ανοίγει ο δρόμος για να μπουν συνολικά στις συγκοινωνίες ιδιώτες στο μέλλον, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα εισιτήρια. Επίσης, προβλέπεται μεταξύ άλλων:
■Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα και η περιοχή αρμοδιότητάς του γίνεται πλέον η Περιφέρεια Αττικής, πλην νήσων. Στις βασικές αρμοδιότητές του συγκαταλέγονται ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο προγραμματισμός και ο συντονισμός παροχής του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
■Οι πέντε εταιρείες που απαρτίζουν το πλέγμα των αστικών συγκοινωνιών, θα γίνουν δύο, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και τραμ και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Μοναδικός μέτοχος των δύο νέων φορέων θα είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ως αμιγώς κρατική επιχείρηση εγγυάται το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
■Ο ΟΑΣΑ θα έχει τη συνολική εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου που θα αναλαμβάνεται από τους δύο νέους φορείς στην Περιφέρεια Αττικής, αλλά και από τους φορείς των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, καθώς επίσης και από κάθε εταιρεία που θα ιδρυθεί από τον ΟΑΣΑ ή οποιονδήποτε άλλο φορέα που θα παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών.
■Προβλέπονται μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού, περίπου 1.500 τον αριθμό, σε δύο στάδια, εκτός κι αν αυτή η ρύθμιση στο βάθος σημαίνει αναγκαστικές απολύσεις.
■Σημαντικό είναι τέλος να γραφτεί ότι το κράτος αναλαμβάνει χρέη άνω των 3,5 δισ. ευρώ των αστικών συγκοινωνιών, οπότε μην απορήσετε νέα αναθεώρηση του συνολικού χρέους.
Σε ότι αφορά την υγεία, εκεί θα γίνει οι μεγάλος χαμός για τον κόσμο καθώς πλέον τα ιατρεία του ΙΚΑ συγχωνεύονται με τα νοσοκομεία και όλοι θα πηγαίνουν για νοσηλεία πληρώνοτας το εισιτήριο των 3 ευρώ. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η λειτουργία των ολοήμερων νοσοκομείων που είναι δώρο άδωρο αφού δεν υπάρχουν γιατροί και προσωπικό οπότε θα κλείνονται ραντεβού για μήνες.
ΠΗΓΗ: ANTINEWS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου