Αυτό ωστόσο που κάνει εντύπωση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΒΗΜΑΤΟΣ είναι ότι η διοίκηση του ΟΤΕ έχει αρχίσει να στέλνει εξώδικα όπως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για καθυστερούμενες οφειλές μόλις 73 ευρώ.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι οι Έλληνες έχουν μειώσει τους λογαριασμούς του τηλεφώνου σε ποσοστό 20% και από την άλλη αυξάνονται εκείνοι που δεν έχουν να πληρώσουν το λογαριασμό τους. Ο αριθμός των απλήρωτων λογαριασμών έχει αυξηθεί φέτος κατά 20% σε σχέση με το 2009, ενώ παρατηρείται και το φαινόμενο πολλά νοικοκυριά να κόβουν το σταθερό και να χρησιμοποιούν μόνο το κινητό. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο αυτό κάνει σήμερα το 19% των Ελλήνων.
Και εκεί βέβαια, οι καταναλωτές στρέφονται πλέον προς τα καρτοκινητά που δεν έχουν πάγιο, για να ελέγχουν καλύτερα τι πληρώνουν.
Τι προβλέπεται Στην περίπτωση ανεξόφλητων λογαριασμών ο ΟΤΕ δίνει 15 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας και προχωρά σε προσωρινή διακοπή, εκτός των αριθμών έκτακτης ανάγκης. Όσοι αργήσουν να ξεχρεώσουν πάνω από επτά ημέρες δέχονται αυτόματο ηχογραφημένο μήνυμα που τους καλεί να επικοινωνήσουν ατελώς με το Κέντρο Τηλεφωνικής Ενημέρωσης Πελατών στο 1305.
Αν ο συνδρομητής δεν ανταποκριθεί, τότε ο ΟΤΕ μπορεί να διακόψει, χωρίς προειδοποίηση τη σύνδεση, να καταγγείλει τη σύμβαση, ύστερα από έγγραφη ειδοποίηση του συνδρομητή - εφόσον οι οφειλές ξεπερνούν τα 58,69 ευρώ-.
Έξι μήνες μετά ο ΟΤΕ προχωρά σε οριστική διακοπή της γραμμής. Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ ωστόσο ο ΟΤΕ έχει αλλάξει... ήθη, και πλέον, μετά τις 30 ημέρες, στέλνει εξώδικες προειδοποιήσεις στους πελάτες του.
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αν δεν πληρωθεί ο λογαριασμός μετά την ημερομηνία εξόφλησης, έχουν το το δικαίωμα να επιβαρύνουν την οφειλή με τόκο υπερημερίας, να προβούν σε διακοπή των εξερχόμενων κλήσεων και να χρεώσουν το συνδρομητή με τυχόν έξοδα (λειτουργικά, δικαστικά κτλ.) στα οποία θα υποβληθεί λόγω καθυστέρησης της εξόφλησης.
Πρόβλημα και στην αποπληρωμή λογαριασμών της ΔΕΗ Η ΔΕΗ ακολουθεί διαφορετική πολιτική και αρχίζει τις οχλήσεις προς τους καταναλωτές που δεν πληρώνουν μετά τη λήξη του δεύτερου ή του τρίτου δίμηνου λογαριασμού, ενώ προχωρεί σε διακοπή παροχής περίπου έξι μήνες αφού ξεκινήσει να μην πληρώνει ο καταναλωτής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου