Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Οι "εξηγήσεις" του Αλέξη Μητρόπουλου στο ΒΗΜΑ

Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Μπίτσικας (από το Βήμα της Κυριακής)
Τον έχουν χαρακτηρίσει ΤV persona, πρόσωπο του «star system», εργατολόγο που τον αγάπησαν οι συνταξιούχοι και οι νοικοκυρές βλέποντάς τον στην τηλεόραση. Διδάκτωρ του Συγκριτικού και Εργατικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών και μέλος του ΠαΣοΚ, ο οποίος με επιστολή την οποία έστειλε στις 3 Σεπτεμβρίου του 2010 στον Πρωθυπουργό ανέφερε τους λόγους που δεν του επέτρεπαν να παραστεί στην 9η Σύνοδο του Εθνικού Συμβουλίου, εξαιτίας- όπως είπε- της αντίθεσής του με το μνημόνιο και με τον βασικό κορμό της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής. Ο κ. Αλ. Μητρόπουλος θα συμπληρώσει πλέον στο βιογραφικό του μία ακόμα ιδιότητα: υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με τη στήριξη διαφωνούντων του ΠαΣοΚ, αλλά και με τη στήριξη του ΣΥΝ. «Για χάρη του», όπως έλεγαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, «η Κουμουνδούρου έχει φέρει τα πάνω κάτω και έχουν φουντώσει τα εσωκομματικά πάθη, ενώ διαλύεται ο ΣΥΡΙΖΑ». Η συνάντηση των δυνάμεων της Ριζοσπαστικής Αριστεράς με τον αντιμνημονιακό πασοκογενή χώρο προσωποποιήθηκε στον καθηγητή Εργατικού Δικαίου. Εδώ και καιρό έχουν γίνει θέμα οι παλινωδίες σχετικά με την υποψηφιότητά του και οι συνεχείς σχετικές δηλώσεις του προσδίδουν χαρακτηριστικά που θυμίζουν το «ήξεις αφήξεις».
Πολιτική σύλληψη στα 16
Μεγάλωσε στον Πύργο Ηλείας. Ο πατέρας του ήταν σιδηροδρομικός εργατοϋπάλληλος και η μητέρα του αγρότισσα. Περιγράφει την εποχή που εκδιώχθηκε από τον Πύργο στην Ε΄ Γυμνασίου «μετά τη σύλληψή μου για τα φρονήματα, το 1968, 16 ετών». Ηρθε τότε στην Αθήνα, γράφτηκε και τελείωσε το 5ο Γυμνάσιο Αρένων Αθηνών, στην οδό Βαλτετσίου. Σήμερα, στην οδό Βαλτετσίου είναι τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ, οι συνιστώσες του οποίου απέρριψαν πολιτικά την επιλογή του. Παράλληλα, έχουν ακουστεί διάφορα για τον «μεγαλοδικηγόρο». Τον έχουν κατηγορήσει ότι έχει προσφέρει τις νομικές του υπηρεσίες σε εργοδότες κατά την αντιδικία τους με εργαζομένους. «Γνωρίζω τις σχετικές αθλιότητες, αλλά εγώ, ο αδελφός μου Δημήτρης ή η κόρη μου Αγγελική, όταν δικηγορούσαμε, δεν εκπροσωπήσαμε δικαστικά οποιονδήποτε έλληνα εργοδότη» απαντά. Ως σύμβουλος; «Ενδεχομένως νομικές γνωμοδοτήσεις για επιχειρήσεις ή επιχειρηματίες είχαν απασχολήσει το δικηγορικό μας γραφείο».
Τα μπλογκ λένε...
Επιπλέον βοούν τα μπλογκ για μια υπόθεση που εκκρεμεί στον Αρειο Πάγο και υπάρχουν αποφάσεις του Εφετείου με τις οποίες καλείται να δώσει πίσω χρήματα τα οποία, σύμφωνα με αυτές, παρακράτησε παρανόμως. «Η αστική αυτή υπόθεση εκδικάζεται στις 9 Νοεμβρίου 2010. Είναι παλιά υπόθεση του 1999, όταν δικηγορούσα. Επανήλθε στη δημοσιότητα άλλες τρεις φορές:στις εκλογές του 2004, του 2007 και του 2009. Εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με θετική υπέρ μου εισήγηση από τον αρεοπαγίτη κ. Δ. Μουστάκα και επειδή η υπόθεση εκκρεμεί δεν μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω». Η υπόθεση αυτή αφορά διανομή κληρονομιάς, «δεν υπάρχουν οικονομικές διαφορές, διότι όλες οι πλευρές έχουν ικανοποιηθεί, ούτε οφειλές καμιάς πλευράς προς άλλη.Οι πάντες έχουν ικανοποιηθεί, απλώς περιμένω την ηθική μου δικαίωση» συμπληρώνει. Το όνομά του έχει συνδεθεί με την επεξεργασία νομοσχεδίων υπουργείων, αλλά όπως λέει ο ίδιος «η μόνη ενασχόλησή μου με νομοθετικό έργο ήταν την περίοδο 1981-1985 όπου με τίμησε με πρόταση ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου και συνέδραμα στο νομοθετικό έργο της πρώτης κυβέρνησης του ΠαΣοΚ. Εκτοτε, ουδεμία ανάμειξη είχα στο νομοθετικό και πολιτικό έργο των υπουργείων, ουδέποτε μετά την αποφυλάκισή μου από τη χούντα άσκησα δημόσιο αξίωμα, μετείχα σε οποιαδήποτε επιτροπή και ουδέποτε εισέπραξα από το Δημόσιο οποιαδήποτε δραχμή ή ευρώ πέραν του πανεπιστημιακού μισθού.Το ίδιο δηλώνω για όλα τα μέλη της σημερινής οικογένειάς μου, καθώς και για την οικογένεια του πατέρα και του προπάππου μου».
Συγγραφή και ΤV
Το δικηγορικό γραφείο του κ. Αλ. Μητρόπουλου λειτουργεί με πρώην συνεργάτες του. «Από το 2002 έχω διακόψει κάθε παράσταση στα δικαστήρια και ασχολούμαι μόνο με τη συγγραφή, το πανεπιστήμιο και με την οικογένειά μου». Ασχολείται όμως και με την τηλεόραση, ως αναλυτής επί εργατικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων. Στην ερώτηση αν η τηλεόραση είναι εργαλείο προβολής ή επαγγελματικής ανέλιξης σημειώνει: «Είναι πράγματι εργαλείο προβολής. Θεωρώ όμως ότι η αποδοχή μου από τον κόσμο έχει να κάνει με την πολύχρονη φυλάκισή μου, τους σκληρούς βασανισμούς κατά τη διάρκεια της χούντας, τους αγώνες μου μετά την πτώση της χούντας ως σήμερα με ανιδιοτέλεια και σεβασμό κοντά στους πολίτες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τρoμακτικό

Σαρωτικο

ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ

ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ